Addeira Pharmaceuticals lanserar världens första salivbaserade graviditetstest

Addeira Pharmaceuticals lanserar världens första salivbaserade graviditetstest

Addeira Pharmaceuticals AB lanserade förra veckan världens första salivbaserade graviditetstest på den svenska marknaden - SaliStickTM. Testet är banbrytande och erbjuder en bekväm och pålitlig lösning för kvinnor som vill ta reda på om de är gravida. Från och med nu är det tillgängligt på apotek och online över hela landet.

Addeira Pharmaceuticals AB arbetar för att utveckla medicintekniska produkter som förbättrar människors livskvalitet, och det salivbaserade graviditetstestet är inget undantag. SaliStick har flera fördelar jämfört med traditionella urinbaserade graviditetstester. Bland annat är provtagningsprocessen enkel och smidig. Istället för att samla urin behöver användarna bara applicera en mängd saliv på testenheten och avläsa resultatet inom några minuter.

”Det är fantastiskt med ett test som är så enkelt att använda och är möjligt att ta när som helst och var som helst. Med detta test behöver man inte längre oroa sig för att samla morgonurin eller leta efter en toalett – det kan utföras med full bekvämlighet tillsammans med vem som helst." säger Kristian Gemzell Danielsson, professor och överläkare i gynekologi och fortsätter;

"Jag är glad över den teknologiska utvecklingen inom graviditetstester och gillar särskilt att testet är så enkelt och användarvänligt. Det ger möjlighet att inkludera ens partner, en vän eller helt enkelt den person man väljer att dela ögonblicket med."

Addeiras VD, Robert Svanström, fortsätter;

”Addeira Pharmaceuticals har alltid varit engagerade i att erbjuda innovativa och användarvänliga lösningar för människors hälsa och välbefinnande. Lanseringen av världens första salivbaserade graviditetstest är ett stort steg framåt i vår strävan att göra livet enklare och bekvämare för våra kunder. Vi är övertygade om att detta test kommer att göra skillnad och underlätta för kvinnor över hela världen när det kommer till graviditetstestning."

Addeira Pharmaceuticals salivbaserade graviditetstest finns nu tillgängligt i apotek och online i Sverige. Vi är övertygade om att detta innovativa produktval kommer att revolutionera graviditetstestmarknaden genom att erbjuda en bekväm och tillförlitlig lösning för kvinnor i olika livssituationer.

För mer information om Addeira Pharmaceuticals salivbaserade graviditetstest, vänligen besök vår webbplats www.addeira.co/salistick eller kontakta vår kundtjänst på info@addeira.co.

Addeira Pharmaceuticals bildades för tre år sedan av apotekare som identifierat att många apotekskunder har svårt att hitta rätt bland mångfalden av preparat som finns i egenvården. Vissa patienter har även upplevt att befintliga produkter inte lindrar på det sätt man önskat och att det saknats bra alternativ. Addeiras mål är att genom nytänkande utveckla den egenvård som erbjuds på svenska apotek.

Addeira Pharmaceuticals AB grundades 2019 av två stycken apotekare. Första året omsatte företaget över 30 Mkr och 2022 drygt 120 Mkr.