Tidigare spelutvecklare tar plats på AddMobiles Karlskronakontor

Med en utbildning inom digitala spel och erfarenhet som spelutvecklare tar Erik Ronnje nu plats i AddMobiles utvecklingsteam i Karlskrona.

-Jag är alltid nyfiken på nya saker och därför sökte jag mig till AddMobile. Vårt produktutbud är intressant, betydelsefullt och många gånger affärskritiskt i kundernas vardag. De lösningarna som AddMobile tar fram sker i en för mig ny utvecklingsprocess och ger mig både nya erfarenheter och möjligheter att utvecklas i min roll, säger Erik Ronnje.

Just medverkan i en annan typ av utvecklingsprocess bidrog till att Erik intresserade sig för AddMobile. Här arbetar alla utvecklare tillsammans i ett stort projekt. På så sätt förstärks både teamkänslan och samarbetet och det är viktigt för att gemensamt kunna nå slutmålen. Erik har tidigare erfarenhet av kvalitetstestning på hög nivå och tror att det är en av de erfarenheter han kan bidra med i utvecklingsteamet.

-Jag har många trevliga, lojala och kompetenta kollegor och det känns skönt. Än så länge har jag endast träffat de i Karlskrona men jag ser verkligen fram emot att åka till Malmökontoret för att träffa mina övriga arbetskamrater, säger Erik Ronnje.

Fun fact om Erik: Tog MC-körkort i somras och vid sidan av intresset för motorcyklar drömmer han om att en dag utveckla ett eget datorspel. Idéen för spelet är redan på plats och just nu håller Erik på att själv lära sig om spelmotorer för att skapa och designa datorspel.

Vi önskar Erik lycka till med spelutvecklingen och välkomnar honom till oss!