Daniel Carlsson. Foto: AddMobile AB

​Daniel Carlsson – didgeridoospelande projektledare tar plats på AddMobile

När AddMobiles säljteam har tecknat avtal med en ny kund är det projektledarnas tur att ta vid. De hjälper kunderna med implementeringen av sitt nya system, från installation och justeringar efter kundens behov till utbildning i hur systemet används bäst. Nu har bolagets projektledarteam förstärkts med Daniel Carlsson, utbildad kravanalytiker med erfarenhet från kundservice inom IKEA.

- Som kravanalytiker var mitt jobb att säkerställa och tydliggöra det behov som fanns hos kunden. Detta hjälper mig i min nya roll som projektledare då det inte minst är viktigt att ha förståelse för uppdragsgivarens ibland begränsade tekniska kunskap och kunna koordinera och kommunicera deras önskemål med AddMobiles system, säger Daniel.

Daniel har utöver sin utbildning i Malmö även hunnit med att plugga affärsrelationer i Los Angeles. Men efter tre år saknade Daniel sina svenska rötter och flyttade hem igen. Daniel är också mycket musikintresserad och självlärd i att spela det uråldriga australiensiska blåsinstrumentet didgeridoo. Han började på AddMobile i maj och har hunnit komma igång med egna kundkontakter och projekt.

- Jag tyckte att AddMobile verkade vara ett härligt ställe med sköna individer där man kan skoja om allt möjligt. Än så länge har mina förväntningar överträffats och det är tydligt att här är högt i tak samtidigt som det är en seriös och professionell arbetsplats med både smarta och roliga kollegor. Jag trivs jättebra! säger Daniel.

Varmt välkommen till teamet, Daniel!