​Digital arbetsorder från AddMobile lyfte RM Kranars arbetssätt till nästa nivå

RM Kranar arbetade tidigare med manuella arbetsorder och tidrapportering i papperskalendrar. En medarbetare, med erfarenhet av AddMobiles digitala arbetsorder på en tidigare arbetsplats, rekommenderade lösningen för att effektivisera och strukturera RM Kranars arbetsdagar. Efter att ha jämfört ett flertal leverantörer föll valet slutligen på AddMobile.

- I vår bransch är det snabba puckar som gäller och i nästan varje jobb vi gör blir det ändringar. Därför var det viktigt för oss att enkelt kunna uppdatera arbetsorder och schemaläggningen. AddMobiles planeringsvy med den smidiga drag-and-drop funktionen och få knapptryck för att ändra information är helt rätt för oss, säger Patrik Mårtensson, VD och ägare av RM Kranar.

I AddMobiles system får RM Kranar en bra överblick över företagets maskiner vilket underlättar planeringen av resurserna. Arbetsorder skickas ut till fältarbetarnas mobiltelefoner som i sin tur rapporterar tillbaka via AddMobiles app. All information hanteras digitalt och all rapportering sker i realtid vilket haft en stor positiv inverkan på företaget.

- Tidigare fakturerade vi våra kunder väldigt sällan vilket innebar att vi ibland låg ute med stora summor pengar. Idag rapporteras all information vi behöver in dagligen och nu kan vi fakturera kunderna redan samma dag som uppdragen genomförts. På så sätt har AddMobiles lösning bidragit till att vi ökat vår likviditet, säger Patrik Mårtensson, VD och ägare av RM Kranar.

RM Kranar upplever dessutom att de sedan övergången till AddMobiles digitala arbetsorder sparar mycket tid på det administrativa arbetet.

- Tidsbesparingen är mycket stor och jag skulle uppskatta att vi sparar åtminstone åtta timmar i veckan på att arbeta med AddMobiles system, säger Patrik Mårtensson, VD och ägare på RM Kranar.

RM Kranar är företaget som utför de flesta sorters lyft, exempelvis huslyft, bygglyft, och precisionslyft. Med utrustning av högsta kvalitet, kompetenta medarbetare och stort fokus på service har de idag nöjda kunder inom bygg och industri samt privatpersoner. Verksamhet startade som ett familjeföretag under tidigt 80-tal och genomför idag cirka 8500 arbeten om året. Företaget består av 12 anställda, utgår från Oxie och är verksamma i Skåne med omnejd.