Jesper Ekelund. Foto: AddMobile AB

Jesper Ekelund – Tekniktokig IT-driftansvarig på AddMobile

Att ansvara för företagets IT-drift innebär att se till att all IT, såväl drift som infrastruktur, fungerar och flyter på som den ska. En viktig roll, inte minst på ett teknikföretag som AddMobile där välfungerande IT är A och O. Under sommaren har den erfarne IT-teknikern Jesper Ekelund antagit utmaningen som IT-driftansvarig på AddMobile.

- Som alltid i det här yrket är det mycket att sätta sig in i. Efter några månader börjar jag nu känna mig varm i kläderna och redo att börja bygga upp rutiner och processer som passar för AddMobile. Det är en rolig utmaning som jag har framför mig, säger Jesper Ekelund.

Redan i åttaårsåldern vaknade intresset för teknik och IT och under åren har Jesper samlat på sig en gedigen erfarenhet. Både genom studierna i System- och kommunikationsteknik på Lernia, och i yrkeslivet, där han i sex år arbetat som technical operations professional på IT-gården i Landskrona.

- Jag byggde min första dator när jag var tolv och sen dess har det bara rullat på. Jag har alltid vetat att jag skulle arbeta med teknik och IT och är jätteglad att jag nu får arbeta med det jag brinner för på AddMobile. Här genomsyrar teknikintresset verkligen hela organisationen och jag känner mig redan som hemma, säger Jesper.

Hemma är Ystad för Jesper där familjen väntar sitt andra barn. Fritiden går till familjens två hundar, film och fiske.

Varmt välkommen till teamet, Jesper!