Joakim Hjertvik. Foto: AddMobile AB.

Joakim Hjertvik – Kreativ utvecklare med fokus på kunden

Lundabon Joakim Hjertvik är det senaste tillskottet på AddMobiles utvecklingsavdelning. Joakim har en KY-utbildning inom programmering i ryggen och har erfarenhet från utvecklingsarbetet på kontorsmöbelföretaget Rol Ergo och som frilansare. Fritiden ägnas gärna åt brädspel av olika slag, allt från sällskapsspelet Ticket to Ride till fantasyspelet Magic. Till skillnad från många andra utvecklare är det inte ett brinnande teknikintresse som driver 32-åriga Joakim framåt.

- Egentligen är jag inte så intresserad av datorer och teknik. Däremot är jag kreativ och alltid intresserad av att hitta användarvänliga lösningar som är enkla att förstå. Det tror jag att jag har nytta av på AddMobile där kunderna faktiskt bara vill ha en lösning på ett problem, säger Joakim Hjertvik.

Vi hälsar Joakim varmt välkommen till teamet!