Nya kunder i Stockholm – AddMobile tecknar avtal med SBG i Stockholm & SBG Projekt

AddMobile har tecknat avtal med sanerings- och renoveringsbolagen SBG i Stockholm och SBG Projekt. Avtalet gäller för 35 användare som nu utbildas i e-verktyget AddMobile Toolbox för att underlätta den interna administrationen och arbetsorderhantering. I mitten av september planeras driftsättning av programmet och strax därefter kan SBG börja använda det i sin verksamhet.

- SBG hade länge hanterat vardagen med hjälp av egenbyggda Exceldokument som med åren blivit allt mer avancerade och tidskrävande. De hade därför en tydlig bild av hur deras framtida arbetsordersystem skulle se ut och därför också en lång kravlista. Allt detta kunde vi på AddMobile tillgodose och vi har nu påbörjat ett spännande samarbete, säger Lars Kandefelt, VD på AddMobile.

SBG i Stockholm och SBG Projekt är två framgångsrika bolag som fokuserar på främst riv-, sanering- och renoveringsarbeten framförallt i Mälardalen. Bolagen drivs i gemensam regi och omsätter och har ett fyrtiotal anställda.