Halmstad digitaliseras – väljer AddMobile som leverantör

AddMobile, som är en av Sveriges ledande utvecklare av digitala system för den uppkopplade byggarbetsplatsen, tar nu ytterligare ett kliv inom offentlig sektor och utökar samarbetet med Halmstads kommun. Det står klart efter att AddMobile vunnit kommunens upphandling för lösningar inom arbetsorder, bilpool och verktygshantering. Samtidigt utvecklas det existerande samarbetet för digital körjournal.

Upphandlingen är en del av Halmstads kommuns digitaliseringsresa som ska leda till en framtidssäkrad och än mer effektiv och serviceorienterad kommun. De upphandlade lösningarna kommer stegvis att rullas ut till kommunens förvaltningar med start hösten 2021. Sedan tidigare använder kommunen AddMobiles digitala körjournal – en tjänst som nu utökas med fler smarta funktioner och kompletteras av en bilpoollösning. Tillsammans väntas de leda till enklare och effektivare användning av kommunens bilar, samt bidra till optimerad körning för ett minskat klimatavtryck.

Parallellt implementeras digital arbetsorder och verktygshantering, som genom ett användarvänligt och app-baserat format ska underlätta såväl administrativt som operativt arbete och underhåll av kommunens mark och grönområden. AddMobiles digitala arbetsorder blir ett komplement till kommunens befintliga arbetsordersystem och kommer användas vid uppdrag som utförs av externa leverantörer.

– Vi är glada över att få vara med på Halmstads resa mot att bli en smart, uppkopplad kommun. Bredden av lösningar som upphandlats är ett bevis på att kommunen ser styrkan i digitalisering och har en vision om att det ska prägla hela verksamheten. Vi ser fram emot att få effektivisera vardagen för förvaltningarna och i förlängningen bidra till ännu bättre service till medborgarna, säger Lars Kandefelt, VD på AddMobile.

För mer information, kontakta:
Lars Kandefelt, VD på AddMobile, e-post: lars.kandefelt@addmobile.se, 040-66 33 101.

AddMobile stöttar samverkan för noll olyckor i byggbranschen, Håll Nollan, se www.hallnollan.se.