Addnature lanserar cykelbutiken Bikester i Finland - en fortsatt nordisk expansion inom cykel online

Nu öppnar Addnature bikester.fi, en finsk cykelbutik på nätet. Med bikester.fi vill Addnature möta den växande efterfrågan av cyklar, tillbehör och cykelkläder i Finland. Bikester hjälper cyklister att hitta rätt typ av cykel och utrustning genom att erbjuda ett brett sortiment till förmånliga och trygga köp på nätet.

Lanseringen i Finland är ett led i svenska Addnatures och tyska internetstores gemensamma expansion i Norden och Europa inom outdoor och cykel. Bikester representerar satsningen på cykel och erbjuder ett stort sortiment kvalitetscyklar, utrustning och kläder för att möta olika behov och cykelformer inom Racing, Mountainbike, Stadscykling, BMX och Barncyklar.

I Sverige har försäljningen gått bättre än väntat och sedan i våras har Bikester sålt drygt 3000 cyklar, där t.ex cyklar för barn och ungdomar gått riktigt bra. I sortimentet ingår bland annat kända märken som CUBE, Giant, KHEbikes, POC, UMF, Shimano, PEARL iZUMi och Fox. Bland egna märken finns FIXIE Inc., VOTEC och Red Cycling för att nämna några.

- Vi tror cykling som träningsform och som medel att möta äventyret i naturen, liksom att smidigt ta sig till och från jobbet, kommer allt starkare till Finland såsom det gör i övriga Europa. Med bakgrund av att det gått så bra med Bikester i Sverige och den rådande cykeltrenden ser vi optimistiskt på att ta plats även i Finland, säger Mathias Hedström, VD för Addnature AB.

E-handelsbutiken i Sverige togs över och öppnades formellt av Addnature i slutet av juni 2013. Sedan dess ligger fokus på att trimma webbshopen genom att utveckla och anpassa sortimentet för den nordiska marknaden, förbättra produktinformationen och hjälpa kunderna att hitta rätt cykel och utrustning.