Se upp för skattjägare i helgen - Addnature öppnar ny butik och gömmer skatter för tusentals kronor

När Addnature lanserar sin tredje outdoorbutik i Stockholm, gör man det med en skattjakt kopplad till några av de aktiviteter man utrustar sina kunder för. En av aktiviteterna är förstås själva skattjakten, geocaching.

Addnature är en av den svenska handelns gaseller och hade 229 procent tillväxt under åren 2004-2007. Nu fortsätter de sin organiska expansion med en tredje fysisk butik i Stockholm. Premiären är den femte februari, men en vecka innan släpper de koordinaterna till gömda presentkort. Alla som är med i skattjakten har dessutom chansen att vinna GPS:er vid prisutdelningen i den nya butiken. Det förväntas bli en vild och spännande skattjakt

- Vi vill inspirera våra kunder till att testa nya saker och få nya upplevelser inom friluftslivet. I geocaching kommer skattletaren ut och upplever nya platser och äventyr. Addnatures roll som butik är att se till att våra kunder är rätt rustade för alla äventyr, berg i Himalaya såväl som geocaching i Stockholm, säger Mathias Hedström, VD på Addnature.

Addnatures skattjakt startar på lördag den 30 januari då de tre första positionerna släpps. Evenemanget sprids framför allt på Facebook och till etablerade kunder.

Geocaching är en hobby som firar tioårsjubileum i år och engagerar allt fler svenskar. Det började när störningskoden på GPS togs bort i början av 2000-talet.

Vill du veta mer om Addnature? Kontakta VD: Mathias Hedström, 070-741 69 28, mathias@addnature.com

Vill du veta mer om Addnatures skattjakt? Kontakta projektledaren: Johan Ekroth, 0737887482, johan@chohoo.com

Geocaching är en skattjakt utomhus, där man söker skatter (cacher) med hjälp av en GPS. Koordinaterna finns på internet. En cache består av en behållare, som helst ska vara gömd på ett sådant sätt att bara en geocachare kan hitta den, inte en person som inte letat. En cache kan vara av väldigt varierande storlek och vara gömd såväl mitt inne i storstäder som ute i naturen. När man väl hittat cachen gäller det bara att följa ett par stående regler: skriva något i loggboken, lägga i något om man tar något, samt se till att lämna allt exakt som när man hittade det.

• Företagsinformation

• mathias hedström
  • geocaching
  • skattjakt
  • gps
  • äventyr

• Stockholm

Addnature är en handelsplats för outdoor- och äventyrsprodukter. Målsättningen är att ha det bästa sortimentet och de bästa priserna på marknaden. Företaget grundades 2000 och huvuddelen av vår försäljning sker via vår Internetbutik. Men man kan också handla stora delar av vårt sortiment i våra butiker i Stockholm.