AddSecure förvärvar Offentlig Säkerhet

Genom förvärvet av den svenska säkerhetsleverantören säkrar AddSecure tillväxten och breddar sitt Smart Rescue-erbjudande riktat mot organisationer, kommuner och industrier.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar för säkrad data och kritisk kommunikation, tillkännager idag att de förvärvar Offentlig Säkerhet, en ledande svensk leverantör av skräddarsydda säkerhetslösningar till den offentliga sektorn. Genom förvärvet säkrar AddSecure sin tillväxt och breddar sitt Smart Rescue-erbjudande.

– Trygghets- och säkerhetslösningar är ett prioriterat tillväxtområde för AddSecure. Med detta förvärv förstärker vi vårt Smart Rescue-erbjudande till kunder som kommuner, skolor, industrier och andra organisationer. Förutom gedigen erfarenhet av säkerhetsbranschen besitter Offentlig Säkerhet stor kunskap inom utbildning, ett område som AddSecure vill vidareutvecklas inom, säger Stefan Albertsson, VD på AddSecure.

– Med AddSecure som ägare säkrar vi Offentlig Säkerhets framtid och expansion. Vi får inte bara tillgång till nya marknader och kunder utan också till en organisation som kan stötta oss och att utveckla vårt företag ytterligare, säger Marcus Gustring, VD på Offentlig Säkerhet.
– Vi är övertygade om att båda företagens kunder genom denna affär kommer att få tillgång till mervärden så som ett bredare produktutbud och utökad support, avslutar han.

Offentlig Säkerhet kommer att ingå i AddSecure, men kommer att fortsätta drivas som ett separat bolag.