​Paetronics byter namn till Vehco

Vehco tillkännager idag namnändring av Paetronics till Vehco. Genom re-brandingen stärker företaget varumärket Vehco i Norden och vidare ut i Europa.

AddSecure-ägda Vehco,meddelade idag att företaget byter namn på sitt senaste förvärv Paetronics till Vehco. Paetronics, den ledande leverantören av Fleet Managment-lösningar till ett brett utbud av transportföretag i Finland, har varit en del av Vehco sedan januari 2019 och ligger nu under samma varumärke. Genom att integrera Paetronics verksamhet och byta namn, accelererar Vehco tillväxten och stärker sitt fotavtryck i Norden.

Kunder och partners kommer inte att uppleva någon förändring i kvaliteten på de produkter och tjänster som erbjuds, men kommer att dra nytta av ytterligare produkter, programvara och innovationer.

– Vi kommer att fortsätta att tillhandahålla de bästa fordons- och transporttjänsterna, som efterfrågas av kunder i Finland och hela Europa, samtidigt som våra kunder kommer att dra nytta av de fördelar ett internationellt varumärke ger, säger Mika Kivela, VD för Paetronics Oy.

– Två mycket erfarna organisationer samlar nu all kunskap i ett varumärke. Detta visar att Vehco är den ledande leverantören när det gäller FMS-lösningar i Europa. Med Paetronics etablerade position på den finska marknaden har vi en solid grund för att bygga och stärka varumärket Vehco i Norden och vidare ut i Europa, säger Johan Frilund, VD för Vehco.

Om Vehco
Vehco, etablerat 2001, är en ledande europeisk leverantör av Fleet Management System (FMS), och en del av AddSecure. Kärnverksamheten är att tillhandahålla Fleet Management Systems för tunga och lätta nyttofordon. Vehco har drygt 1 200 kunder och kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike och Spanien. Vehco marknadsför och säljer sina produkter genom ett dedikerat säljteam och genom partners i Europa och i Nordamerika. Vehco har 150 anställda och en årlig omsättning om 27 miljoner Euro.

AddSecure är en ledande europeisk aktör inom säkrad kritisk kommunikation. Företaget förser över 50 000 kunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar inom övervakade larm och kritisk IoT-kommunikation. Total har AddSecure levererat närmare 400 000 uppkopplingar och en miljon enheter.AddSecure erbjuder lösningar inom följande segment; Smart Alarms, Smart Rescue, Smart Grids och Smart Transport. Lösningarna - som hjälper till att rädda liv, skydda egendom och säkra viktiga samhällsfunktioner - är flexibla, lätta att installera och bidrar till att öka kundernas konkurrenskraft.Företaget grundades i början av 1970-talet och har idag mer än 300 anställda. AddSecure har sitt huvudkontor i Sverige och regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa.AddSecure ägs av Abry Partners, en amerikansk private equity-fond som grundades 1989 och som har sitt huvudkontor i Boston, USA.