TEFAL/OBH NORDICA UTÖKAR SAMARBETET MED ADITRO LOGISTICS

Tefal/OBH Nordica är en del av Groupe SEB-koncernen. Groupe SEB, en fransk vitvarutillverkare grundat 1857 med flertalet välkända varumärken så som OBH Nordica, Tefal, EMSA, WMF och Krups har valt Aditro Logistics som 3PL-leverantör.

Jönköping, Sverige, november 2019

Groupe SEB, en fransk vitvarutillverkare grundat 1857 med flertalet välkända varumärken så som OBH Nordica, Tefal, EMSA, WMF och Krups har valt Aditro Logistics som 3PL-leverantör. Bolaget har sedan 2011 varit en 4PL-kund, där Aditro Logistics varit ansvarig för den nordiska distributionen, men väljer nu att utvidga sitt samarbete då Aditro Logistics nu blir en fullständig outsourcingpartner. Logistiken kommer under april 2020 flyttas från nuvarande leverantör till Aditro Logistics lager i Jönköping

-Vi har haft ett långtgående samarbete med både Groupe SEB och dessförinnan OBH Nordica, och därför känns det extra roligt att ta detta nästa, och viktiga, steg i vårt partnerskap. Tefal/OBH är en stark kund med starka varumärken och vi ska se till att vi blir en bra stöttepelare i deras framtida utveckling, säger Johannes Gussander, VD Aditro Logistics. Uppdraget är strategiskt viktigt för oss och vi kommer under april flytta in ca 20 000 pallar i vår ena enhet i Jönköping fortsätter Johannes Gussander.

-Vi är glada att utöka vårt samarbete med Aditro Logistics. Jönköping känns helt rätt geografiskt för vår distribution i Norden och deras breda kompetens inom logistik och transport kommer hjälpa oss framåt i vår utveckling och expansion, säger Martin Reinebrant, Operations Manager på Groupe SEB.

För mer information, vänligen kontakta:

Johannes Gussander, VD Aditro Logistics

Johannes.gussander@aditrologitics.com

Aditro Logistics är ett av de största 3PL-bolagen i Norden, med över 225.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media och e-handel

• Hemelektronik

• tpl
  • e-handel
  • distribution
  • 3pl

Aditro Logistics är den största oberoende logistikpartnern i Norden, med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media och e-handel