Ställ dina frågor om Älvstaden

Ställ dina frågor om Älvstaden

Är du nyfiken på Älvstaden och stadsutvecklingen i centrala Göteborg? Passa på att ställa dina frågor när vi sänder live på Facebook onsdag den 16 december klockan 17!

På plats för att svara på frågor finns Ulrika Palmblad från Älvstranden Utveckling, Jörgen Hermansson, stadsledningskontoret och Björn Siesjö, stadsarkitekt.

Sändningen sker på Göteborgs Stads sida på Facebook: https://www.facebook.com/events/671650550377724

Lyssna gärna på vår poddserie Älvstadendagarna, den hittar du på stadsutveckling.goteborg.se eller där poddar finns.

Manne Fridell

Bolagskommunikatör Älvstranden Utveckling 031-3689650

Hållbar stad - Öppen för världen

Älvstaden är ett stort geografiskt område längs med älven i centrala Göteborg som ska omvandlas till en mer levande och dynamisk del av staden. En blandad stad som genom sitt innehåll ska attrahera både människor och verksamheter. Älvstaden ska utformas så att den helar staden, möter vattnet och stärker den regionala kärnan.

I Älvstaden ingår delområdena Backaplan, Centralenområdet, Frihamnen, Gullbergsvass, Lindholmen, Ringön och Södra Älvstranden.

Som grund till projektet ligger vision Älvstaden,som antogs av Kommunfullmäktige 2012. Visionen har tagits fram i dialog med göteborgare, företrädare för kommunala bolag, näringsliv och akademi. Totalt har över 2 800 människor bidragit.