Counting Cars

HISTORY CHANNEL HØJDPUNKTER IN OKTOBER 2022

ALONEPOLAR BEAR ISLAND
Onsdagar från 5 oktober kl. 22.00

Säsong 9 av The HISTORYChannels succéserie ALONE kommer med en ny uppsättning vådliga utmaningar för tio nya deltagare. Utrustade med bara tio föremål som de själva valt ut, släpps deltagarna ner i en avlägsen dal i vildmarken i Labrador, Kanada. Samtidigt som de dokumenterar sina upplevelser måste varje deltagare överleva i total isolering, med hopp om att klara sig längre än alla andra för att göra anspråk på priset på $500 000. De måste inte bara utstå hunger, ensamhet och väder och vind, de kommer även att finna att de är bytesdjuren, när de upptäcker att deras läger ligger djupt inne i isbjörnarnas territorium. Inga kamerateam. Inga jippon. Det är det ultimata testet på mänsklig viljestyrka. S9 (11x60)

ANCIENALIENS
Måndagar från 24 oktober kl. 20.00

HISTORY Channels succéserie ANCIENT ALIENS återvänder i sitt fortsatta globala sökande efter bevis på att utomjordiskt liv existerar och att dessa livsformer besökte jorden för tusentals år sedan. Om utomjordingar finns mitt ibland oss, hur har de påverkat vår värld och hur kommer människor att reagera på denna upptäckt? ANCIENT ALIENStittar närmare på de mest trovärdiga bevisen på utomjordisk aktivitet här på jorden från de senast 75 miljoner åren, från dinosauriernas era till forntida Egypten, till himlen över den västra öknen i dagens USA. Forntida grottmålningar av märkvärdiga varelser, en asfaltliknande substans i en egyptisk pyramid gjord av resterna av oidentifierade varelser, fortsatta observationer i USA - det här är bara några av de mystiska historierna som kommer att undersökas. S14 (5x60)

COUNTINCARS
Fredagar från 14 oktober kl. 22.00

Danny ‘The Count’ Koker är en Las Vegas-legend som köper, restaurerar och skräddarsyr klassiska bilar och motorcyklar och sedan säljer dem igen. Danny är välkänd från sina många framträdanden på Pawn Stars. Han går, pratar och andas amerikanska muskelbilar och motorcyklar, från vintage Thunderbirds och klassiska Corvettes till trimmade Harleys och pimpade trikes. När han ser ett fordon han vill ha, oavsett om det ligger ute på en bilauktion eller står parkerat vid en restaurang vid landsvägen, ger han sig inte förrän det är hans. Med hjälp av sitt talangfulla team måste Danny restaurera, modifiera, anpassa och sälja dessa pärlor så snabbt som möjligt för att hålla sig flytande ekonomiskt. Varje avsnitt av Counting Cars är fyllt till bristningsgränsen med fantastiska berättelser om historiska fordon, imponerande före- och efterbilder och svindlande affärer som kommer att imponera. (10x60)

CURSOSKINWALKERANCH
Fortsätter måndagar kl. 21.00

I den “banbrytande” tredje säsongen av Curse ofSkinwalker Ranch använder teamet det senaste inom banbrytande övervaknings- och skanningsteknik för att dokumentera de onormala och ofta farliga energi- och strålningstoppar som uppstår när de utför experiment som stimulera flera UAP att dyka upp på himlen ovanför ranchen. De bjuder in tidigare militära experter att delta i utredningen, spelar in extraordinära och potentiellt fientliga möten med mystiska objekt, samtidigt som de ser bevis på att de själva övervakas av någon - eller något. S3 (11x60)