American Pickers

HISTORY CHANNEL HØJDPUNKTER IN SEPTEMBER 2022

AMERICAN PICKERS
Vardagar kl. 17.00 från den 5 september

American Pickers återvänder till HISTORY Channel med nya avsnitt och historier att berätta. Serien följer den rutinerade ”pickern” Mike Wolfe, ägare till Antique Archaeology, när han ger sig ut på jakt efter föremål med historiskt, popkulturellt eller samlarvärde som för länge sedan glömts bort av sina ägare. Längs vägen träffar Mike människor vars egna berättelser öppnar upp ett fönster till amerikanska liv och amerikansk historia. I småstäder och längs USA:s småvägar väntar skatter på att återupptäckas – värdefulla historiska reliker i skrothögar, begravda i lador eller undanstoppade i garage. Kan Mike och hans team hitta dessa förlorade artefakter och förvandla rost till rikedom. S19 (5x60 min)

CURSE OF SKINWALKER RANCH
Måndagar kl. 21.00 från den 12 september

I en bokstavligen omtumlande tredje säsong av Curse of Skinwalker Ranch använder teamet det allra senaste inom toppmodern övervaknings- och scanningsteknik för att dokumentera de extraordinära, och ofta farliga, energi- och radioaktivitetstoppar som sker i samband med experiment som får flertalet oidentifierade luftfenomen (UAP) att synas på himlen ovanför ranchen. Teamet bjuder in före detta militära experter att delta i undersökningarna, registrera ovanliga och potentiellt fientliga möten med mystiska entiteter och samtidigt avslöja bevis för att de själva också övervakas av någon – eller något.
S3 (11x60 min)

HISTORY's GREATEST AIRCRAFT
Torsdagar kl. 21.00 från den 22 september

Utforska berättelserna om hur klassiska militärflygplan, racerplan och märkliga pionjärplan återvänt till luften i History’s Greatest Aircraft. Teamet dokumenterar hur världens främsta krigsflygplan återställts och bevarats, detta tack vare ett unikt samarbete med den världsledande Shuttleworth-samlingen i Storbritannien, Commemorative Air Force i USA, samt prisbelönta Cavanaugh Museum. Denna serie presenterar och hyllar några av de största ikonerna inom krigshistorien i 6 högkvalitativa, dramatiska och ofta dramatiska entimmesavsnitt. S1 (6x60 min)

FORGHED IN FIRE
Fortsätter onsdagar kl. 21.00

I och med att mer moderna alternativ finns att tillgå kanske inte svärdet är de flestas förstaval vad gäller vapen nu för tiden, men det hindrar inte vissa från att fortsätta arbeta som smeder. Den före detta elitsoldaten Wil Willis är värd för denna tävlingsserie, där fyra smidesmästare utmanas att smida svärd som sedan testas av en domarexpertpanel bestående av J. Neilson, DougMarcaida och David Baker. Vinnaren kammar hem 10 000 dollar och titeln Forged in Fire-mästare.
S8B (10x60min)