9/11: INSIDE AIR FORCE ONE

HISTORY höjdpunkter, september 2019

Brand New and Exclusive

Onsdag den 11 september kl. 20.00

En två timmar lång dokumentär som för första gången tar med sig tittarna in i såväl cockpiten på Air Force One som i kommandocentraler landet runt under en av den amerikanska historiens mest ödesmättade dagar – 11 september 2001. Från dessa unika synvinklar får vi uppleva den kamp som nationens ledare samt civil och militär befälsordning utkämpade i försöken att hantera de dödliga attackernas unika art och omfattning. Med hjälp av omfattande intervjuer med samtliga inblandade – inklusive ett personligt vittnesmål från den 43:e amerikanske presidenten, George W Bush Jr – ser vi dem ta sig an utmaningar som sträcker sig från det mest elementära (hur kommunicera med varandra?) till det mest djupgående (Riktas vårt försvar åt rätt håll? Vilken respons lugnar en belägrad nation? Hur slår vi tillbaka mot en terroristattack?) Dokumentären ingår i minnesdokumentärerna kring 11 september. (1x120 min)

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E Networks inkluderar A+E®, Lifetime®, LMN®, FYI™, HISTORY2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 335 miljoner hushåll i över 200 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan Hearst och Sky. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, HISTORY2™ och den nya free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK lanserades i november 1995, och företagets 20 kanaler når 60 miljoner hushåll i nästan 100 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Central- och Östeuropa, Afrika och Mellanöstern. Företaget har kontor i London, Warszawa och Johannesburg.