History's Greatest Mysteries with Laurence Fishburne på The HISTORY Channel

The HISTORY Channel höjdpunkter, november 2021

HISTORY'S GREATEST MYSTERIES WITH LAURENCE FISHBURNE

Tisdagar kl. 20:00 från den 9 november

History’s Greatest Mysteries är en serie undersökande specialavsnitt som tar sig an världens mest välkända mysterier och utmanar allt vi känner till om dem. Serien, med den Emmy®-belönade skådespelaren Laurence Fishburne som värd och berättarröst, dyker ner i ett brett urval av några av den moderna erans historiskt viktigaste mysterier. Med fantastiska bilder försöker denna säsong avslöja sanningen bakom den mystiska Bermudatriangeln: varför försvinner ideligen fartyg på just denna plats? Programmet undersöker även andra, lika fängslande mysterier, exempelvis kampsportare Bruce Lees mystiska död, Harry Houdinis mystiska förflutna, samt de chockerande och kontroversielle teorier som omger Adolf Hitlers påstådda flykt. History’s Greatest Mysteries avslöjar ny information om några av historiens mest berömda och gåtfulla kapitel. (4x120 min)

AVSNITT: Avsnitt 1 – Expedition Bermudatriangeln; Avsnitt 2 – Jakten på Hitlers ubåt; Avsnitt 3 – Bruce Lees död; Avsnitt 4 – Houdinis förlorade dagböcker.

PAWN STARS

Söndagar kl. 19:00 från den 7 november

HISTORY Channels hitserie “Pawn Stars” är tillbaka med splitternya avsnitt. Programmet tar med sig tittarna in på en familjedriven pantbank i Las Vegas, där familjen Harrison driver företaget med lika doser konflikter som kamratskap. Denna familj lever och andas pantbranschen och använder sin skarpa blick för att noga bedöma värdet på de föremål som deras färgstarka kunder har med sig, vilket är allt från det obskyra till det verkligt historiska. Det är upp till dem att avgöra vad som är äkta och vad som är falskt när de avslöjar det ofta överraskande svaret på frågorna på allas läppar: ”Vilken är historien bakom föremålet”, och ”Vad är det värt?” (3x60 min)

SWAMP PEOPLE