Julgransflygningar 2020 över Ängelholm och Helsingborg - Inställt

***Med anledning av dagens väderförhållande ställs dagens julgransflygning in och vi får hoppas på bättre väder under morgondagen, meddelar F17, Kallinge ***

Tisdag den 15/12 flyger Jas 39 Gripen från Blekinge flygflottilj (F17) den årliga julgransflygningen. Håll utkik 14:39 i Helsingborg(Drottninggatan) och 14:44 över flygplatsen Ängelholm Helsingborg Airport.

På Onsdag den 16/12 flyger Skaraborgs flygflottilj (F7) julkulan med TP 84 Hercules 11:44 i Ängelholm och 11:48 i Helsingborg.

Håll utkik på Försvarsmaktens hemsida för eventuella ändringar i tidtabellen.

Från Ängelholm Helsingborg Airport har det flugits i decennier och sedan 1 september 2020 ägs flygplatsen av Ängelholm Helsingborgs flygplats Holding AB, ett kommunalt bolag som ägs av sju nordvästskånska kommuner. (Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp och Ängelholm).

Målet är att bli Sveriges mest problemfria och personliga flygplats. Här märker du små detaljer som gör din resa både enklare och trevligare. Som att bagaget finns i din hand, bara minuter efter det att du landat. Att din bil står parkerad bara några meter från ankomsthallens entrédörrar. Korta väntetider och smidiga rutiner gör resandet till en behaglig upplevelse.

En grönare flygplats är en hjärtefråga för oss och vi tänker alltid grönt, i stora som små beslut. Vi arbetar med miljöfrågor dagligen och under 2022 kommer flygplatsen att bli klimatneutrala. Från oss kan du resa med gott samvete.

Välkommen till Ängelholm Helsingborg Airport.