Foto: Kameratrollet

BRA flyger direkt från Ängelholm till Visby i sommar

BRA förstärker sin position som Sveriges inrikesflygbolag och lanserar idag tre inrikeslinjer med start den 3 juli. En av högsommarlinjerna är den populära direktlinjen mellan Ängelholm och Visby.

Vi är otroligt glada över att återigen erbjuda våra kunder en direktlinje mellan två av Sveriges mest populära semesterregioner. Efterfrågan på direktlinjen mellan Ängelholm och Visby var stor under förra sommaren och vi ser fram emot att hälsa både nya och återkommande kunder välkomna ombord i sommar igen, säger Martin Erkenborn, Kommersiell chef på BRA.

Den nya direktlinjen mellan Ängelholm och Visby trafikeras två dagar i veckan mellan den 5 juli och 13 augusti.

Det är mycket glädjande att BRA satsar på en direktlinje mellan Ängelholm Helsingborg Airport och Visby i sommar. Att vi kan erbjuda våra invånare och resenärer en direktlinje till Visby i sommar är mycket trevligt. Linjen öppnar upp för nya möjligheter för besöksnäringen i både vår region och på Gotland. Vi är stolta över det samarbete vi har med BRA och deras fortsatta satsning från vår flygplats, säger Ulf Svensson, tf VD på Ängelholm Helsingborg Airport.

Mellan Ängelholm och Visby flyger BRA med det bränsleeffektiva och mest klimatsmarta regionalflygplanet ATR 72-600 med plats för 72 passagerare. Vid bokningstillfället finns möjlighet att välja Bioflygbiljett med 50 procent inblandning av bioflygbränsle.

Ängelholm – Visby
Onsdagar kl 13.35
Söndagar kl 16.50

Visby – Ängelholm
Onsdagar kl 15.10
Söndagar kl 18.30

BRA Pressjour
Besvaras under kontorstid
+ 46 10 7221662
press@flygbra.se

Från Ängelholm Helsingborg Airport har det flugits i decennier och sedan 1 september 2020 ägs flygplatsen av Ängelholm Helsingborgs flygplats Holding AB, ett kommunalt bolag som ägs av sju nordvästskånska kommuner, Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp och Ängelholm. Hösten 2021 sålde Båstad kommun halva sitt ägande till Båstad Turism och Näringsliv Holding AB.

Målet är att vara en av de ledande flygplatserna i Sverige i klimat- och hållbarhetsfrågor. En grönare flygplats är en hjärtefråga för oss och vi tänker alltid grönt, i stora som små beslut. Vi arbetar med miljöfrågor dagligen och under 2022 kommer flygplatsen att bli klimatneutrala. Från oss kan du resa med gott samvete.

Här märker du små detaljer som gör din resa både enklare och trevligare. Som att bagaget finns i din hand, bara minuter efter det att du landat. Att din bil står parkerad några meter från ankomsthallens entrédörrar. Korta väntetider och smidiga rutiner gör resandet till en behaglig upplevelse.

Välkommen till Ängelholm Helsingborg Airport. Din flygplats. Nära dig.