Tillsammans med Ängelholm Helsingborg Airport bjuder Fly Green Fund in till pressträff i samband med att flygplatsen mottar sin första leverans av hållbart flygbränsle.

Pressmeddelande -

​Pressinbjudan: Ängelholm Helsingborg Airport får sin första leverans hållbart biojetbränsle

Torsdagen den 10/12 får Ängelholm Helsingborg Airport för första gången en leverans av hållbart biojetbränsle, det vill säga en typ av fossilfritt flygbränsle som kommer spela en avgörande roll för att flyget ska bidra till att klimatmålen nås. Det är flygresenärer och företag som, genom att köpa biobränsle till sina flygresor från den icke vinstdrivande organisationen Fly Green Fund, möjliggjort leveransen.

Under pressträffen kommer ni att få information om den specifika leveransen och vilken betydelse hållbara flygbränslen har för att flyget ska bli mer hållbart. Vi vill också visa hur flygplatsen arbetar lokalt för att bidra till hållbarare flygresor.

Medverkar på pressträffen gör:
Christian Ziese, VD Ängelholm Helsingborg Airport
David Hild, VD Fly Green Fund

Media välkomnas att närvara vid pressträffen.

Tid: 10/12, kl. 12

Plats: Ankomsthallen på flygplatsen eller via Teams. Meddela om du kommer att närvara på plats eller via länk. Vi bjuder på kaffe, te och lunchmacka för er som närvarar på flygplatsen. Observera att vi har ett begränsat antal för att närvara på flygplatsen till 8 personer.

Anmälan sker till: Theresia.lindkvist@aghairport.se

Vid frågor kontakta:

David Hild, VD Fly Green Fund
E-mail: david@flygreenfund.se

Theresia Lindkvist, Marknadschef Ängelholm Helsingborg Airport
E-mail: theresia.lindkvist@aghairport.se

Kategorier

Från Ängelholm Helsingborg Airport har det flugits i decennier och sedan 1 september 2020 ägs flygplatsen av Ängelholm Helsingborgs flygplats Holding AB, ett kommunalt bolag som ägs av sju nordvästskånska kommuner. (Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp och Ängelholm).

Målet är att bli Sveriges mest problemfria och personliga flygplats. Här märker du små detaljer som gör din resa både enklare och trevligare. Som att bagaget finns i din hand, bara minuter efter det att du landat. Att din bil står parkerad bara några meter från ankomsthallens entrédörrar. Korta väntetider och smidiga rutiner gör resandet till en behaglig upplevelse.

En grönare flygplats är en hjärtefråga för oss och vi tänker alltid grönt, i stora som små beslut. Vi arbetar med miljöfrågor dagligen och under 2021 kommer flygplatsen att bli klimatneutrala. Från oss kan du resa med gott samvete.

Välkommen till Ängelholm Helsingborg Airport.