Stompin’ for Africa "På väg mot noll: Inga nya hivinfektioner. Ingen diskriminering. Inga aidsrelaterade dödsfall."

Att stoppa spridningen av hiv är dyrt, att låta bli är ännu dyrare. Afrikagrupperna bjuder tillsammans med Fryshuset upp till dans i anslutning till Världsaidsdagen.
1 december 2012 från 14.00 till 18.00

VAD?  Afrikagrupperna, en solidaritetsorganisation med lokala samarbetspartners i fem länder i södra Afrika, kommer att i samband med Världsaidsdagen 2012 vara på Kulturhuset i Stockholm. Janne Nordstedt, ordförande för Afrikagrupperna och sexualupplysare kommer att ge en presentation om relationen mellan sexualitet, jämställdhet och hiv i södra Afrika, ”På väg mot noll - var tog sexualiteten vägen i preventionen?”
 – Fokus för Världsaidsdagen 2012 är att ingen längre ska dö av aids. Det är möjligt, om världssamfundet tar sitt ansvar kring löftet om tillgång till behandling för alla. För att stoppa hivspridningen, och utrota aids, är jämställdhet och rätten till sin egen kropp avgörande. Vem har rätt till din kropp?

I samarbete med Fryshusets Dans2or och dansgruppen The Groove Summit kommer seminariet att avslutas med en dansuppvisning på Sergels torg inspirerad av musikkonceptet STOMP. I slutet av presentationen kommer allmänheten att få chansen att få prova att skapa rytmisk musik bara med hjälp av kvastar och grytlock. Grupperna leds och koreograferas av Ana Strandberg

VAR?  Kulturhuset och Sergels Torg, Stockholm
NÄR?