Stacky’s godkänd av Från Sverige

Stacky’s godkänd av Från Sverige

Vi på Stacky’s är glada och stolta över att nu kunna sätta Från Sverige-märkningen på våra produkter. Att handla svenskt har för många blivit allt viktigare. Inte minst ur klimatperspektiv. Stacky's är ren, naturlig produkt, helt fri från både tillsatser och konserveringsmedel.

”Att ansöka om relevanta märkningar har så klart funnits med i planen från början. Inte minst för att påvisa Stacky’s kvalitet. Fokus för oss är dock på de märkningar som pratar om bra ingredienser, smarta produkter och i det här fallet Svenska produkter. Vi skulle kunna måla Stacky’s med vegan-certifieringar och liknande, men att det råkar vara en växtbaserad produkt är sekundärt. Vi är mycket glada och stolta över Från Sverige-märkningen och kan bara berömma bolaget som står bakom för en noggrann kontroll, tydligt process och vi ser fram emot att ansöka om Från Sverige-märkningen på flera av våra kommande produkter.” säger Stefan Olsson.

Stacky's innehåller enbart svarta bönor, morötter, kikärtsmjöl, matvete, gul lök och olja samt vår naturliga smaksättning.