Johan Johansson invald i Callcenterföreningens (SCCF) styrelse

SCCF's, Sveriges Callcenterförening, med ett 80-tal medlemsföretag höll sitt årsmöte den 22:a April på Sheraton i Stockholm. SCCF's uppgift är att företräda kontaktcenterbranschen vilket inkluderar såväl kundservice, telemarketing, outsoursers och inhousecenter. Föreningen arbetar aktivt med myndigheter, politker och media med syfte att lyfta fram ämnen som är viktiga för branschen.

På årsmötet valdes Kajsa Jeppson till ny ordförande. Kajsa ersätter Barbro Sjölander, tidigare ansvarig för Eniro 118118. Kajsa ansvarar för DM på Telia och har lång erfarenhet av att leda försäljning bla på telefon. Läs gärna hennes krönika på www.sccf.se.

Till ny vice orförande valdes Staffan Settergren, Bonnier AB, som ersätter Johan Talenti Silentium AB. Johan har gjort ett stort och för föreningen mycket värdefullt arbete i kontakter med politiker, tjänstemän och media. Ni har säkert sett Johan i nyhetssändningar då han försvarar branschen och förklarar hur den fungerar.

4 nya ledamöter valdes: Nina Hornewall - försäljningsdirektör SJ, Björn Jacobsen Makalös AB, Anna-Karin Pettersson Enhetschef - Privatkund Alecta, och vår egen Johan Johansson vd Ageris Kontaktcenter.

För mer information: www.sccf.se, www.ageris.se

• ageris
  • callcenter
  • kontaktcenter