Nordic Surfers Mag börjar säljas digitalt i Qiozk

Aloha Photo och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Nordic Surfers Mag till försäljning till tusentals iPhone-användare.

Nordic Surfers Mag är ett skandinaviskt kite- och surfmagasin som även publicerar en del downhill skateboarding-, windsurfing- och wakesportartiklar. NSM är en oberoende tidning och samarbetar med de bästa fotograferna och skribenterna i branschen. Du hittar surfrapporter, lifestyle, tips, profiler, prylar, nyheter m.m. i maget och fokus ligger alltid på nordiska länder och skandinaviska åkare. ”No palm trees here!”

"Det är mycket spännande att Nordic Surfers Mag vill vara med i Qiozk-familjen" säger Klas Petersson, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara någon dag kan förlagets titlar finnas till försäljning. I Qiozk finns inga fasta kostnader. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

• Datorer, datateknik, programvaror

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.