Pressmeddelande -

Agilas bemanningskonsulter erbjuds hjälp av EKTA att starta och driva egna bolag

Agila och EKTA fördjupar sitt samarbete, vilket innebär att Agilas bemanningskonsulter erbjuds hjälp med att starta och driva egna bolag. EKTA erbjuder en skräddarsydd helhetslösning som inkluderar allt från uppstart av bolag till den löpande ekonomihanteringen.

”EKTA har varit med sedan Agilas grundande för tio år sedan, vilket innebär att EKTA besitter en unik kunskap och förståelse för branschen vilket i sin tur leder till att de kan bistå med förstklassig rådgivning till våra bemanningskonsulter”, säger Henrik Ottemo, VD, på Agila.

”Många förknippar eget företagande med administration, deklarationer, blanketter och annat som uppfattas som avskräckande. Det är just för att överbygga dessa hinder som Agila tillsammans med EKTA tagit fram denna skräddarsydda helhetslösning, som innebär att all administration kan lämnas över till oss till en rimlig kostnad” säger Per Lundström, ansvarig för redovisning och rådgivning på EKTA.

EKTAs helhetslösningar skräddarsys efter varje konsults behov och innefattar bland annat:

• Att starta bolag (samtliga ingående delar)
  • Löpande bokföring, (inkl. betalningar, skattedeklarationer mm)
  • Löpande fakturering
  • Bokslut / årsredovisning
  • Inkomstdeklaration
  • Upprättande av K10-blankett som bifogas den privata deklarationen
  • Allmän rådgivning

Samarbetet inleds omedelbart och kommer att rullas ut inom den närmaste veckan då det kommuniceras ut till samtliga Agilas bemanningskonsulter.

Agila: Henrik Ottemo, 08-410 725 48, henrik.ottemo@agila.se

EKTA: Per Lundström, 08-410 441 14, info@ektaab.se

Om EKTA

EKTA är en mindre byrå med en stor byrås kompetens och erfarenhet och kan tillgodose alla tjänster som behövs för företag och dess företagare på ett personligt, effektivt och modernt sätt.

• Ekonomi, finans

Agila är ett kvalificerat bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar med läkarbemanning, sjuksköterskebemanning och socionombemanning. Med hjälp av vårt kunnande och marknadens skickligaste konsulter bistår vi våra uppdragsgivare med resurser under perioder med vakanser i den ordinarie personalstyrkan. Vårt breda utbud av konsulter möjliggör att vi med kort varsel kan lösa akuta bemanningsbehov på både lång och kort sikt. Agilas huvudkontor finns i Stockholm men verksamheten är rikstäckande i både Sverige och Norge. Vi samarbetar idag med i stort sett alla Sveriges och Norges kommuner och landsting samt ett stort antal privata vårdgivare i båda länderna.