Pressmeddelande -

Agitator Whiskymakare fortsätter sin nordiska expansion och lanserar nu sin första whisky i Norge

Efter att tidigare i höst ha annonserat sitt inträde på den finska marknaden från januari så tar nu Agitator Whiskymakare nästa steg i sin nordiska expansion och lanserar den första produkten på den norska marknaden. Agitator Single Malt Whisky Rök lanseras i januari på Vinmonopolet, norska motsvarigheten till Systembolaget. Distributionen sker i samarbete med Bonum Beverages A/S.

I en kommentar säger Agitator Whiskymakares Marknadschef Petra Caspolin:

”Även i våra grannländer ser vi ett ökat intresse för lokalproducerad whisky och vi är glada att på kort tid kunna erbjuda våra produkter även utanför Sveriges gränser. Vi går en spännande vinter tillmötes med etableringar i tre länder.”

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lönnberg, VD Agitator Whiskymakare, bjorn@agitatorwhisky.se, 070-625 25 31.

Petra Caspolin, Marknads- och Kommunikationschef, petra@agitatorwhisky.se, 070-276 67 33.

• Ekonomi, finans

Agitator Whiskymakare AB grundades 2015 och är ett helägt dotterbolag till Nordic Whisky Capital. Företaget producerar alkoholhaltiga drycker med whisky som primär produkt. Hållbarhet och innovation är tydliga ledord. Destilleriet ligger i Arboga. I företagets ägo finns varumärkena Agitator och Blind Seal.

Oskar Kalmaru

Presskontakt CEO +46736330749