Åhléns Apotek öppnar i Örebro

I morgon öppnar Åhléns Apotek i Örebro. Det blir Åhléns sjätte apotek.

- Vi ser fram emot att erbjuda kunderna i Örebro ytterligare en anledning att komma till Åhléns varuhus, säger Åsa Lilja, verksamhetschef för Åhléns Apotek.

Åhléns inledde försäljning av receptfria läkemedel på Åhléns varuhus i Norrköping och i Skanstull i Stockholm i slutet av 2009. I januari 2010 fick Åhléns, som första företag efter omregleringen, Läkemedelsverket tillstånd att expediera receptbelagda läkemedel. Senare under våren 2010 öppnades ytterligare tre Åhléns Apotek på cityvaruhusen i Stockholm, Göteborg och Malmö.

- På våra fullskaliga apotek kan kunderna hämta ut sina läkemedel och få information och rådgivning av våra apotekare, receptarier och apotekstekniker. Åhléns klubbmedlemmar får dessutom poäng på allt de handlar utom receptbelagda läkemedel, säger Åsa Lilja.

Hugo Nilsson, leg apotekare, är apotekschef på Åhléns Apotek i Örebro.

- Jag och mina medarbetare ser fram emot att träffa våra nya kunder och vårt fokus är att erbjuda dem riktigt god service, säger Hugo Nilsson.

Under hösten har Åhléns i Örebro utvidgats till ytterligare ett våningsplan. Sortimentet har breddats och skönhetsavdelningen har uppgraderats med Åhléns nya skönhetskoncept. Genom apoteket kan Åhléns även erbjuda apoteksunika hudvårdsmärken. Därmed blir Åhléns skönhetserbjudande ännu starkare.

För ytterligare information, kontakta:

Carina Kampe, vik. informationschef, Axstores AB, tel. 08-402 81 59

Åhléns grundades 1899 och är i dag ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag och erbjuder produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Sedan 2010 driver Åhléns även apotek på utvalda varuhus. Åhléns driver 77 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Åhléns ingår i Axstores. www.ahlens.se

Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med varuhus och butiker inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Esthetique, Lagerhaus och Åhléns Norge. I cirka 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Axstoress 5 000 medarbetare över 300 000 kunder varje dag. Ägare till Axstores är Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se