Åhléns City Stockholm öppnar lekfull LEGO® shop

Åhléns City Stockholm öppnar lekfull LEGO® shop

Utbudet inom barnens värld på Åhléns City Stockholm stärks ytterligare med ett av världens starkaste varumärken för leksaker. Den 28 september öppnar LEGO® Gruppen en egen shop på Åhléns barnavdelning. Shoppen bjuder in barn och vuxna till att leka och vara kreativa och samtidigt göra det lättare att hitta rätt leksak.

Nu får barnens värld på Åhléns City Stockholm förstärkning i egenskap av LEGO Gruppen. Med en storsatsning på den svenska marknaden planerar varumärket att förstärka konsumentupplevelsen i butik under de kommande åren förstärka konsumentupplevelsen i butik. Öppningen av den nya shop-in-shop butiken tillsammans med Åhléns markerar startskottet på denna satsning som också kommer att omfatta andra typer av återförsäljare.

– LEGO shoppen på Åhlens City Stockholm är resultatet av 24 månaders utveckling för att skapa den hittills bästa kundupplevelsen på leksaksmarknaden, i linje med våra LEGO värderingar. Butiken bjuder in till kreativ lek där barnen kan bygga och skapa och där hela familjen kan få en lekfull shoppingupplevelse. Det blir även mycket lättare att få inspiration och hitta rätt i butiken, något som vi vet att vuxna uppskattar i den hektiska vardagen och inte minst inför den stundande julhandeln, säger Jörgen Bergqvist, Landchef för LEGO Sverige.

Shoppen erbjuder det totala LEGO sortimentet som såklart inkluderar de populära teman LEGO City, LEGO Star Wars™ och LEGO Friends, samt LEGO DUPLO®. Alla LEGO produkter engagerar barns utveckling genom lekfullt lärande. För att hitta rätt bland LEGO sortimentet är personalen i shoppen utbildade för att kunna ge den bästa servicen.

- Vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda våra kunder ett komplett LEGO sortiment genom vårt förnyade samarbete. Öppningen av shop-in-shop butiken på Åhléns City Stockholm markerar en viktig milstople i vårt samarbete, säger Lars Brask, sortimentschef Leksaker Åhléns.

Varmt välkommen till LEGO Shoppen på plan 2, Åhléns City Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:
Donya Mohammadian, Presskontakt, Åhléns, tfn 08-402 81 24

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårt uppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2011 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se