Åhléns inleder samarbete med Squeezed Up

Åhléns inleder samarbete med Squeezed Up

Nu inleder Åhléns ett samarbete med Smoothie- och fresh food kedjan Squeezed Up, som i sommar öppnar en bar på Åhléns City Stockholm. Squeezed Up erbjuder premium smoothies, färskpressade juicer, sallader, wraps samt nyttiga snacks och blir nästa nya koncept i Åhléns utveckling av varuhusets restaurang- och kaféupplevelser.

Kedjan som etablerades 2011 i Stockholm tar nu klivet in på Åhléns och vill med hälsosam och färsk mat samt dryck, med fokus på funktion och smak, hjälpa sina kunder att klara av en stressig vardag full av aktiviteter. Satsningen är en del av den utveckling av kafé- och restaurang- verksamheten som pågår på Åhléns City Stockholm för att utveckla varuhusupplevelsen, där tidigare uppskattade koncept som Sally Voltaire & systrar, Pane Fresco och Joe & the Juice etablerats.

- Squeezed Up:s koncept stämmer väl in på vad Åhléns Citys kunder efterfrågar och genom denna etablering tar vi ett nytt steg i att erbjuda nyttiga och hållbara alternativ, till den klassiska fikan. Vi på Åhléns strävar alltid efter att tillgodose våra kunders önskemål och genom det nya samarbetet fortsätter vi att bredda vårt erbjudande, säger Stefan Danieli, tf vd Åhléns.

Squeezed Up öppnar under sommaren 2016 och kommer att ligga i anslutning till varuhusets skönhetsavdelning och avdelningen Sport- & balans på Åhléns City Stockholm, T-baneplan.

- Det är både spännande och hedrande att öppna en smoothie- och fresh food bar på klassiska Åhléns City i Stockholm. Att en etablerad aktör som Åhléns och dess kunder ser styrkan i vårt erbjudande, är ett bra kvitto på att vår produkt är efterfrågad och håller en hög kvalité, säger Emanuel Kulhan, VD och grundare av Squeezed Up.

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkare varumärken med 69 varuhus i Sverige. Vi är varuhuset som noga väljer ut produkter och lösningar för livets alla dagar, på ett enkelt, inspirerande och tillgängligt sätt för våra kunder. Åhléns omsätter 5 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.   www.ahlens.se