Åhléns lanserar ny, spännande väsk- och skokollektion tillsammans med svenska AYAYO

Inför våren och sommaren 2006 har Åhléns och svenska accessoar- och skomärket AYAYO tillsammans tagit fram en ung och trendig kollektion väskor och skor. Kollektionen lanseras på utvalda Åhlénsvaruhus i mars. Åhléns och AYAYO har tillsammans skapat en ung och trendig kollektion väskor och skor för vardag och fest: Skor med zebra- och leopardtryck, sandaler i brons, mockapumps med bronsdetaljer, sandaler i svart och navyblått med korkplatå. Väskor i metallic och pastell, i olika storlekar för alla tillfällen. En stark kollektion med originella och personliga detaljer som lyser upp inför våren! Med märket AYAYO har designern Jenny Ocholla Ayayo format en distinkt egen stil med starka influenser från hennes tid i London och kulturella bakgrund i Sverige och Kenya. Med enkla linjer, intressanta detaljer och spännande material skapas accessoarerna på ett traditionellt sätt och med stor hänsyn till hantverket. 2004 belönades AYAYO med Bästa Mode Accessoarmärket av tidningen Elle. – Förnyelse och ständig förändring är ledord i Åhléns verksamhet. Det är viktigt för oss att hela tiden ändra vårt utbud, att snabbt plocka upp trender, introducera nya varumärken och inte minst att satsa på unga svenska designers. I samarbete med AYAYO kommer vi att erbjuda en ny, spännande kollektion väskor och skor i vågade material för den trendkänsliga kunden, säger Susanne Holmberg, Affärsområdeschef för Mode på Åhléns. Skokollektionen finns på Åhléns Cityvaruhus och väskkollektionen på 30 utvalda varuhus från och med mars 2006. För ytterligare information, kontakta: Bjarne Mumm, VD och koncernchef, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Susanne Holmberg, Affärsområdeschef Mode, tel 08-402 80 03 / 070-643 41 50 Monica Hultgren, Pressinformation, tel 08-402 81 04 / 070-556 45 83 För nedladdningsbara bilder gå in på: www.ahlens.com/press Bilder för press / Logga in Användarnamn: sverigepress Lösenord: ahlens Välj rubrik: Mode Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 78 varuhus, 20 hembutiker, varav 17 i Norge samt butikskedjan Kicks med 86 butiker och Lagerhaus med 14 butiker. Den totala omsättningen för Åhléns AB 2005 var ca 5 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är Koncernchef och VD för Åhléns AB, som ingår i Axel Johnson Gruppen. www.ahlens.com