Åhléns lanserar nytt skönhetskoncept i Mall of Scandinavia

I samband med premiären idag av stora Åhlénsvaruhuset i Mall of Scandinavia, lanseras ett helt nytt skönhetskoncept, med mer än 160 varumärken presenterade i en lyxig boutique-miljö. En tydligare och enklare exponering av produkterna med kundernas behov i fokus ska ge en inspirerande shoppingupplevelse.

Den 12:e november lanserar Åhléns ett helt nytt skönhetskoncept, i samband med premiären av
det nya 6000 kvm stora Åhlénsvaruhuset i Mall of Scandinavia. På 500 kvm kommer Skönhets-avdelningen att erbjuda ett mycket stort utbud med mer än 160 varumärken, presenterade i en exklusiv boutiquemiljö, med genomgående mässings- och marmordetaljer. Satsningen på det nya skönhetskonceptet innefattar allt från make up och parfymer till hår- och hudvård i olika prisklasser, där produkterna lyfts fram och ramas in av interiören. Ledorden för satsningen är skandinavisk, feminin, lekfull och inkluderande och kommer sätta standarden för framtida skönhetsavdelningar.

– Vårt mål har varit en inspirerande och inkluderande skönhetsavdelning med kunden och shoppingupplevelsen i fokus. Här skall det vara enkelt, spännande och kul att shoppa. Du hittar allt från de största varumärkena till de mer nischade och spännande; allt det senaste inom hudvård, make up, hårvård, doft samt en helt ny spännande avdelning med lyxiga bad- och spa varumärken, säger Cathrine Wigzell, Affärsområdeschef Åhléns Skönhet.

– Det nya skönhetskonceptet erbjuder en hel del spännande varumärken som MAC, Chanel, Byredo, Tom Ford, Bobbi Brown och Ciaté Make up samt härliga doftljus och lyxiga presentkit från märken som Rituals, Voluspa och Molton Brown. Allt för ditt eget badrum eller som present till någon du tycker om för att sätta guldkant på vardagen, säger Cathrine Wigzell.

Utöver skönhetsprodukter kommer den nya avdelningen att erbjuda proffshjälp med allt från make up till rådgivning inom hud- och hårvård. Den 25 november lanseras Åhléns nya skönhetskoncept även på varuhuset i centrala Uppsala.

För bilder, besök Åhléns bildbank:

Från v.47 via: www.ahlens.se/press Välj - Öppningar & varuhusbilder/ Åhléns nya skönhetskoncept

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 75 varuhus i Sverige och 22 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se