Carin Wester AW17

Carin Wester lanseras exklusivt på Åhléns

Den 16 augusti släpps den första kollektionen från Åhléns exklusiva samarbete med modeskaparen Carin Wester. Kollektionen omfattar kläder, accessoarer och väskor och är den första i raden av återkommande vår- och höstkollektioner, som endast kommer att finnas tillgängligt på Åhléns.

Som en del i Åhléns stora satsning på att bredda sitt modeerbjudande förvärvades i slutet av förra året modevarumärket Carin Wester. Ett exklusivt samarbete inleddes och i augusti släpps de första plaggen och accessoarerna i höst- och vinterkollektionen 2017. Den första kollektionen för Åhléns är bland annat inspirerad av Carin Westers signaturplagg, med en del gamla favoriter i uppdaterad tappning.

-I början av hösten kommer herrinspirerade plagg och en urban känsla i blått, svart och gult. Senare på säsongen kommer en mjukare, mer feminin kollektionsdel med romantiska prints, festplagg och en palett som går i rött och rosa, säger Carin Wester, grundare av Carin Wester.

Kollektionen byggs med tydliga signaturplagg och säsongsvariationer, men också med plagg av vardagligare karaktär i återkommande kvaliteter. Den omfattar även accessoarer som tex väskor, handskar, mössor, scarfs och keps.

-Vi är väldigt glada över att nu till hösten äntligen kunna erbjuda Carin Wester för våra kunder. Vi tror att märket och den nya kollektionen kommer att passa och tilltala våra modeintresserade kunder, säger Frida Tham, Designchef Mode Åhléns.

De första produkterna i kollektionen släpps i början av augusti på åhlens.se och finns tillgängliga den 16 augusti på samtliga Åhléns varhus.

Om Carin Wester
Carin Wester inledde sin karriär som damdesigner på Paul & Friends. Hon startade sitt eget klädmärke 2004 och fick snabbt internationell uppmärksamhet. Modeskaparen är flerfaldigat prisbelönad, bland annat har hon mottagit Damernas Världs ”Guldknappen” 2009 samt ”Årets nykomling” 2004 av ELLE. Carin Wester arbetar idag som Creative Director på WeSC.

För högupplösta bilder, besök Åhléns bildbank:

Åsa Runnvik, Projektledare PR Åhléns, tel: 070-198 94 85, mail: asa.runnvik@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med 66 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se