Lena Nyblom, Åhléns nya konceptchef

Lena Nyblom har rekryterats som konceptchef för Åhléns, en nyinrättad tjänst som ingår i Åhléns företagsledning. Lena Nyblom kommer närmast från Lindex där hon haft flera ledande positioner.

Som konceptchef kommer Lena Nyblom att driva arbetet med att skapa en miljö i varuhusen som på ett effektivt sätt tar tillvara på ytor och sortiment och som skapar en inspirerande shoppingupplevelse för kunderna.

- Lena har en lång erfarenhet av detaljhandeln och av att arbeta med konceptfrågor. Det känns riktigt bra att ha henne med i vårt arbete med att stärka Åhléns bland de många kvinnorna. Hur vi presenterar sortimentet för våra kunder och vilka intryck vi ger dem i våra varuhus är mycket viktiga delar i utvecklingen av Åhléns, säger Mats Gärdsell, vd för Åhléns.

Lena Nyblom var senast konceptchef på Lindex. Hon har också varit butikschef och regionchef för Stockholm samt ansvarig för att utveckla Lindex koncept i Tyskland.

Hon förklarar sin roll som konceptchef som ansvarig för att utveckla Åhléns varumärke i 3D.

- Jag ser fram emot att arbeta med att stärka kundernas upplevelse av Åhléns på varuhusen. Det handlar om en tredimensionell upplevelse av varumärket. Syftet med mitt arbete är naturligtvis att skapa nöjdare kunder som spenderar mer tid och handlar mer på Åhléns, säger Lena Nyblom.

För ytterligare information kontakta.

Carina Kampe, vikarierande informationschef Axstores, 08-402 81 59

Åhléns grundades 1899 och är i dag ett av Sveriges starkaste varumärken med en unik mix av produkter inom mode, skönhet och heminredning.  Åhléns driver 77 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Åhléns ingår i Axstores. www.ahlens.se

Axstores är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Esthetique, Lagerhaus och Åhléns Norge. I cirka 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Axstores 5 000 anställda över 300 000 kunder varje dag. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se