Max Loman är ny CFO på Åhléns!

Max Loman är ny CFO på Åhléns!

Max Loman har rekryterats som ny CFO för Åhléns. Max har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, redovisning och finans och kommer närmast från tjänsten som Senior Manager inom BDO Sverige.

Max har tillträtt som Åhléns nya CFO. Han för med sig erfarenhet inom affärsplanering och finansiell redovisning, bland annat från sin senaste tjänst som Senior Manager inom Corporate Finance på BDO Sverige, där han bland annat, med stor kunskap och analytisk kompetens, arbetade aktivt under flera år.

– Vi är glada över att ha Max med oss på Åhléns, med sitt stora engagemang i arbetet för att driva både positiva förändringar och hantera utmaningar inom detaljhandeln. Vi har idag fullt fokus på att utveckla och stärka Åhléns, dels genom att öppna fler varuhus och förbättra vårt kunderbjudande, dels med att utveckla olika externa samarbeten. Här kommer Max kunskap fortsatt att vara av stort värde för att stärka Åhléns lönsamhet, säger Ayad Al-Saffar, VD Åhléns.

Max ingår i företagsledningen och spelar en nyckelroll i Åhléns arbete framåt, för ökad tillväxt och förbättrat resultat.

– Jag ser fram emot att i rollen som CFO bidra med mina erfarenheter inom ekonomi och finans, och är mycket glad över förtroendet att få vara en del av Åhléns spännande utvecklingsresa framöver, säger Max Loman, CFO Åhléns.

Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör, tel. 070-556 4583 / mail: mhu@ahlens.se