Nu öppnar nya Åhléns City Hem med 3 600 kvm heminredning

Den 27 augusti öppnar Åhléns City Stockholm den sista etappen av den nya hemavdelningen om 3 600 kvadratmeter på plan två i varuhuset. Kunden bjuds in till en shoppingupplevelse med inspiration i fokus och heminredning från runt 170 varumärken, som presenteras i hemmiljö. Under öppningsveckan gästas våningsplanet dessutom av författare, medieprofiler, modeproffs och stjärnkockar för att fira in storsatsningen tillsammans med kunderna.

Under öppningshelgen bjuds besökarna på många fina inflyttningserbjudanden både från Åhléns
eget märke och från många av de externa varumärkena. Författaren David Lagercrantz signerar sin nya bok Millenium 4, vilket blir hans enda framträdande i Sverige. Ebba von Sydow och Emilia de Poret diskuterar mode och Åhléns Personal Shoppers för heminredning står redo att ge de senaste inredningstipsen. I Åhléns nya showkitchen ”Smakbaren” kommer Per Morberg, Niklas Ekstedt, Håkan Larsson och Husmorsorna Emma Hamberg och Anette Rosvall att vara på plats under olika tider den 27-30 augusti.

-Det nya hemplanet är en storsatsning från vår sida och tydligt profilerat mot medvetna konsumenter. De ser hemmet som en spegling av sin personlighet och inreder med en
mix av skandinaviskt och internationellt, nytt och gammalt, billigt och dyrt – och förnyar sig
tydligt efter säsong och trender. Här spelar Åhléns en viktig roll då vi erbjuder kunderna inspiration och ett varierat, modernt utbud i olika prisklasser, säger Daniel Karlsson, varuhuschef Åhléns City i Stockholm.

Nya varumärken i sista etappen är bland andra Kartell, Normann Copenhagen, Bloomingville,
Afroart, Linum, Designers Guild, Sonia Rykiel och Per Morbergs nya serie ”Morberg” med köksredskap som lanseras exklusivt på Åhléns.

-Vi har under de senaste åren sett en kraftig försäljningsökning av våra egna möbelserier.
Vår målgrupp är familjersom är mitt i livet och efterfrågar allt för hemmet under ett och
samma tak - så även köp av större möbler. Därför erbjuder vi hemleverans av möbler, som
en tjänst för att förenkla vardagen för våra kunder, säger Carina Nibrant, affärsområdeschef Åhléns Hem.

På samma plan finns sedan tidigare restaurang Sally Voltaire & Systrar och Turistinformation.

Nya varumärken plan 2 Åhléns City Stockholm från 27/8:

Afroart, Artebene, Björn Winblad, Bloomingville, Designers Guild, Fabric Copenhagen, Gentlemens Hardwear, J-me, Kartell,Kikkerland design, Kreafunk, Linum, Menu, Millefiori, Nomess, Normann Copenhagen,Odd Molly, Papperix, Per Morberg, REVA Home, Skansen, Sonia Rykiel, Suck UK, Terrible twins.

Samtliga varumärken plan 2 Åhléns City Stockholm:

Afroart, Aga Gas, Alfi, Almedahls, Anna Viktoria, Arabia, Arne Jacobsen, Artebene, Ballograf, Bamix, Bargi, Bastian, Bialetti, Bigso, Biobu, Birkmann, Björn Winblad, Bloomingville, Bodum, Bosch, Bosign, Brabantia, Bredemeijer, Broste, Bungalow, Burde, Cartwright & Butler, Ceannis, Chef'N, Cia, Cookut, Cullisse, Dalla Piazza, De Buyer, Design House Stockholm, Designers Guild, Designmäklarna, Dirty Linen, Dualit, Dybdahl, Ecojot, Ek Inter, Epicurean, Eva Solo, Fabric Copenhagen, Ferm Living, Filofax, Fiskars, Flame Boy, Frösö Handtryck, Full Circle, Färnäs Hemslöjd, Gefu, Gense, Gentlemens Hardwear, George Jensen, Gerbera, GLC, Glimra, Global, Gustavsberg, Hackman, Himla, Holmegaard, House of Marley, Höganäs, Iittala, Iris Hantverk, Isi, J-me, Joseph Joseph, KAI, Kartell, Kay Bojesen, K-fab, Kilner, Kikkerland design, Kinto, Kitchenaid, Klippan, Klong, Klässbol Linneväveri, Kosta Boda, Kreafunk, Kyocera, Laguiole, Le Creuset, Lekue, Linum, Lion Sabatier, Littlephant, LSA, Luigi Bormioli, MAC knives, Magimix, Marimekko, Markslöjd, Marlux, Marshall, Mateus, Mauviel, Maze, Melitta, Menu, Microplane, Mikaela Willers, Millefiori, Millenotti, Mingel, Minosharp, Moha, Moccamaster, Moleskine, Muji, Månses Design, Nachtmann, Nemox, Nespresso, Nomess, Normann Copenhagen, Obh Nordica, Odd Molly, Opinel, Oriva, Orrefors, Pappelina, Paperme, Papermix, Papperix, Paperstyle, Patisse, Per Morberg, Peugeot, Pillivuyt, Pimpernel, Porsche, Pulltex, Pure, Pyrex, REVA Home, Riedel, Rif Design, Rig-tig, Roberts radio, Robert Welch, Ronneby bruk, Rosendahl, Rosti, Rörets, Rörstrand, Saga Form, Satake, Scan Home, Scandinavian Design Factory, Scanpan, Sebastian, Skansen, Skultuna, Skullcandy, Sonia Rykiel, Spira, Spode, Staub, Stelton, String, Sthål, Suck UK, T Town, Tala, Tamahagene, Tefal, Tempur, Terrible twins, The Fine Cheese Co., Tokyo design, Tovolo, Typhoon, Ugglan & Eggen, Umbra, Urban ears, Watt&Veke, Victorinox, Wmf, Wonderwall, Yankee Candle, Yaxell, Ylva Skarp, Zanmai, Zassenhaus, Zyliss, Årytray.

För bilder, besök Åhléns bildbank:

www.ahlens.se/press Välj: Heminredning - Ny hemavdelning City Sthlm

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se