Nyöppning av Åhléns i Vällingby

Imorgon – den 28 april – öppnar nya Åhléns Vällingby portarna och erbjuder en ny shoppingupplevelse! Det nya varuhuset har en helt ny inredning och belysning, allt enligt Åhléns varuhuskoncept. Åhléns breda sortiment inom mode, skönhet, hem och media breddas nu med flera märken inom skönhet och mode. - Vi breddar vårt utbud inom skönhet och mode och ger våra kunder en ny shopping-upplevelse, säger Magnus Häggström, varuhuschef för Åhléns i Vällingby. - Det är viktigt för Åhléns att ha moderna och fräscha lokaler med bästa centrala läge. Vårt nya spännande och attraktiva varuhus kommer att vara en positiv upplevelse för såväl våra gamla kunder som för alla de nya kunder som kommer att söka sig till ombyggda Vällingby Centrum, säger Åhléns VD Bjarne Mumm. För ytterligare information, kontakta: Bjarne Mumm, VD, tel 08-402 80 50 / 070-342 92 99 Magnus Häggström, varuhuschef, tel 070-602 46 10 Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 76 varuhus, 22 hembutiker, varav 18 i Norge samt butikskedjan Kicks med 77 butiker och Lagerhaus med åtta butiker. Den totala omsättningen för Åhléns AB 2004 var ca 4,6 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är VD för Åhléns AB, som ingår i Axel Johnson Gruppen. www.ahlens.com