Nyöppning av Åhléns Karlskrona den 22 maj

Nu slår portarna upp till nya Åhléns i Karlskrona. Varuhuset har genomgått en total renovering och storsatsar på mode, heminredning och skönhet. Satsningen innebär bland annat att varuhusets yta på nedre plan har utökats med Åhléns nya skönhetskoncept och ett större sortiment inom mode och accessoarer.

– Nu satsar vi stort på mode och accessoarer, men framförallt på skönhet. Det gör vi genom
en helt ny butiksinredning och belysning samt Åhléns allra senaste koncept och sortiment inom skönhet, berättar Ann-Christin Edling-Jönsson, försäljningschef på Åhléns.

Ombyggnaden av fastigheten innebär även att Åhléns nu har en egen entré ut mot gatan. Den nya entrén kommer att underlätta för kunderna, eftersom den blir gemensam för Åhléns samtliga avdelningar. Åhléns övre plan når man genom en ny rulltrappa inne i varuhuset.

Våningsplanen är uppdelade på samma sätt som förut. Avdelningarna för hem, barn och underhållning är på övre plan och skönhet, mode och accessoarer på nedre plan.

Den största förändringen har skett på nedre plan. Här har ytan utökats med 200 kvm till ca 800 kvm, vilket gör att kunderna nu erbjuds fler produkter inom mode och accessoarer, samt Åhléns nya skönhetskoncept.

Info om öppningsdagen 22 maj
På öppningsdagen den 22 maj är alla Karlskrona-bor välkomna på premiärfest. Då rullas röda mattan ut, invigningsbandet klipps och det bjuds på tilltugg, många erbjudanden och roliga aktiviteter för stora och små. Dessutom har vi 10% på allt i hela varuhuset.

– Vi öppnar kl.10 och våra 100 första betalande kunder får en ”Goodiebag” med skönhets-produkter till ett värde av 500 kronor. Vi kommer också att erbjuda gratis makeuprådgivning under hela premiärdagen. För barnen kommer vi att ha ansiktsmålning och i samarbete med Karlskrona City kommer två pigga figurer att dela ut ballonger, godis och anordna en tävling, säger Emma Lind, varuhuschef på Åhléns Karlskrona.

För mer information, vänligen kontakta:
Monica Hultgren-Andersson, Informatör, 08-402 8104 / 070-556 4583

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.http://www.ahlens.se/