Premiär för Åhléns nya skönhetskoncept

Åhléns satsar nu ytterligare på skönhet och introducerar ett nytt skönhetskoncept, med premiär på Åhléns Skanstull i Stockholm den 25 oktober och på Åhléns City i Malmö den 2 november.

Våra kunder erbjuds de absolut senaste koncepten från ledande internationella varumärken och på den totalt 700 kvm stora ytan har utbudet utökats med varumärken som MAC,

Kiehl's, Yves Saint Laurent, Bliss, Decleor, The Body Shop ochden stora nyheten inom skönhetsvärlden i Sverige,Bobbi Brown som lanseras exklusivt på Åhléns.

På avdelningen finns även ett helt nytt doftrum för både dam och herr, samt ett brett och utökat sortiment inom skönhetsvård med ett flertal varumärken som endast finns på Åhléns, såsom Phenomé, Emma S. samt inom hårvård Toni&Guy och Aussie.

- Vi är otroligt glada och stolta över att Åhléns nu kan erbjuda ett helt nytt skönhetskoncept, som vi är övertygade om, kommer att förbättra, förenkla och förgylla livet för våra kunder,säger Anne Högberg, sortimentschef kosmetik & doft.
Vårt nya skönhetskoncept kommer under 2013 att rullas ut på ytterligare Åhlénsvaruhus.

För mer information, vänligen kontakta:
Monica Hultgren, Informatör Åhléns AB, tfn 08-402 8104

Om ÅhlénsFamiljeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårt uppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores.www.ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 55 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 5,1 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Weronica Nilsson

Presskontakt PR & Kommunikationschef