OLA ANDERSSON NY SPORTCHEF I AIK FOTBOLL AB

Ola Andersson, 39, blir ny Sportchef i AIK Fotboll AB. Den före detta AIK-spelaren och mittfältstrategen kommer närmast från rollen som fotbollsanalytiker och expertkommentator på Canal Plus och SVT. Ola Andersson tillträder sin nya tjänst efter avslutat uppdrag som expertkommentator på SVT under VM. "Jag har längtat tillbaka till fotbollen och att få bli sportchef hos AIK är ett drömjobb för mig", säger Ola Andersson i en kommentar. Stefan Söderberg, 62, har på egen begäran valt att kliva av som sportchef för att i stället bli scoutingdirektör och helt ägna sig åt att hitta och specialstudera nya talanger åt AIK. "Att vara ute och hitta talanger är perfekt, i den här nya rollen kan jag bäst utnyttja min kompetens för AIKs räkning", säger Stefan Söderberg. "Den här organisationsförändringen kommer gynna AIK ytterligare", säger Charlie Granfelt, AIKs vd. "Få människor har en sån näsa för talanger som Stefan och Ola med sin bakgrund och erfarenhet är rätt person på sportchefsjobbet." Solna den 26 maj 2006 Styrelsen För mer information om AIK Fotboll, se www.aik.se/fotboll.

• Kontrakt, uppdrag