Air Leap Aviation flyttar underhåll av flygplan till Halmstad

Air Leap Aviation flyttar underhåll av flygplan till Halmstad

Air Leap Aviation kommer, med start i maj, att flytta underhållsverksamheten från Arlanda till Halmstad. Bolaget konstaterar att det blir effektivare på flera plan och förutom de ekonomiska aspekterna även belyser  anpassade lokaler för ändamålet och färre ferryflygningar till Arlanda. Då merparten av bolagets flygningar är till Bromma och eftersom Air Halland, det kommersiella varumärket ytterligare stärker närvaron i regionen så kommer antalet flighter på sikt öka mellan Halmstad och Bromma.

Vi är glada att få detta till stånd och diskussionerna med Halmstad Airport som mynnade ut i ett samarbete har verkligen varit bra. Att vi dessutom stärker vår närvaro på flera sätt i regionen är ju extra roligt", säger Jon Melkersson VD på Air Leap Aviation i en kommentar.