Air Leap ATR 72-500

Air Leap byter ut Bromma mot Stockholm-Arlanda från Visby

Från och med den 28:e november kommer Air Leap byta från Bromma till Arlanda från Visby.

- Vi har länge sett att det funnits en överkapacitet på flygstolar från Visby till Bromma, samtidigt som det funnits få avgångar till Arlanda. När Air Leap nu valt att stärka sin närvaro på Arlanda och med ett planerat samarbete med SAS ser vi en betydligt större synergi i att flyga Arlanda och erbjuda bättre möjligheter till anslutande flyg, säger Johan Giæver Marvik, kommersiell chef Air Leap.

- Arlanda är den dominerande flygplatsen i stockholmsområdet och Sverige samt har den långsiktighet och utvecklingspotential som Air Leap eftersträvar. Vi ser därför en stor vinst i att byta från Bromma till Arlanda, för att kunna ge gotlänningarna möjlighet att inte bara ta sig till Stockholm utan också få tillgång till Arlandas omfattande utrikes- och inrikesnät, säger Jon Melkersson, VD Air Leap.

Från Arlanda flyger Air leap från och med den 28:e november till Visby, Halmstad, Örnsköldsvik, Mariehamn, Åbo och Oslo, från Oslo flyger Air Leap till Røros och Ørland.