Air Leap trafikerar Mariehamn-Åbo även under högsommaren

Air Leap trafikerar Mariehamn-Åbo även under högsommaren

Air Leap erbjuder nu även under högsommaren flyg mellan Åbo på fastlandet och Mariehamn på Åland med start från den 5:e juli, med avgångar fem dagar i veckan

”Hemestertrenden i Norden växer sig starkare, genom att utöka trafiken till sommaren mellan Mariehamn och Åbo erbjuds ett prisvärt, enkelt, tryggt och mer tidseffektivt sätt kunna ta sig till sommarens semesterupplevelser” Jens Harrysson kommersiell direktör på Air Leap.

Air Leap värnar om att stärka den lokala närvaron med lokala samarbeten på destinationerna, som för passagerarna förlänger den lokala upplevelsen av sin semester hela vägen, från avfärd till hemkomst. Air Leap flyger linjen sedan tidigare men riktar sig nu även mot sommarresenärerna som vill uppleva sommaren på Åland eller på finska fastlandet genom att flyga till/från Åbo.

”Landskapsregeringen är glada över det fortsatt goda samarbetet med Air Leap och att flygningarna återupptas i samband med flygplatsens öppnande. Sommarflygningar är viktiga ur patientsynvinkel men är även en ny möjlighet för turister att besöka Åland sommartid, säger Infrastrukturminister Christian Wikström”

”Att snabbt, på bara 30 minuter, ta sig från Åbo till Åland är ett välkommet komplement för dem som vill få mest ut av tiden på Åland. Det öppnar upp för en ny kundgrupp som vi gärna tar del av och bearbetar tillsammans med AirLeap. Säger Hubertus von Frenckell, VD Ålands turisminvest AB”

Från och med 5 juli kommer linjen mellan Mariehamn och Åbo trafikeras 5 dagar i veckan. Air Leap trafikerar även sedan tidigare linjen Mariehamn- Stockholm Arlanda 6 dagar i veckan.

Flygtid mellan Åbo och Mariehamn är ca 30 minuter.