Air Leap vann trafikupphandlingen Örnsköldsvik- Arlanda

Air Leap vann trafikupphandlingen Örnsköldsvik- Arlanda

Med start den 26 september kommer Air Leap att trafikera sträckan Örnsköldsvik- Arlanda med en tur och retur på vardagar samt söndagar med en SAAB340 med plats för 33 passagerare.

”Vi är glada att Trafikverkets upphandling gav oss förtroendet och vi ser fram emot trafikstarten och hoppas att vi kan vara med och bidra till en återstart av marknaden på sikt”, säger Jon Melkersson VD, Air Leap Aviation.

Flighterna är nu bokningsbara på www.airleap.se samt hos resebyråer.

Sträckan kommer att trafikeras med en morgonflight från Örnsköldsvik och en eftermiddagsflight från Arlanda måndag till fredag samt en tur och retur på söndagen.

Flygtiden på sträckan är 1 h 15 minuter.

Upphandlingen sträcker sig från 26 september i år till 31 december 2022. Under detta år sker två avrop och under 2022 ytterligare två avrop dock kommer samma flygbolag att flyga produktionen.

Jon Melkersson 0706-25 59 08