Air Leap vidtar åtgärder p.g.a. pandemin

Just nu drar en andra våg av Covid-19 in över världen vilket gör att smittspridningen ännu en gång tagit fart och restriktioner återinförs, vilket medfört att resandet kraftigt minskat igen. Detta gör att Air Leap måste vidta åtgärder för att möta efterfrågan på grund av pandemin.

- Vi är besvikna på situationen som pandemin skapat och att efterfrågan är lägre än vår ambition för inrikesflyget, vilket tvingar oss till att pausa linjerna Bromma-Ronneby samt Arlanda-Visby, säger Emelie Ahlin, Marknadschef Air Leap.

Linjerna Bromma-Ronneby samt Arlanda-Visby kommer att pausas från och med den 16 november.

Resenärer som är inbokade efter dessa datum kommer att kontaktas av Air Leaps Support. Biljetter som inte kommer att kunna utnyttjas kommer att återbetalas.

- Vi beklagar situationen som uppstått under rådande omständigheter. Vi hoppas att våra resenärer har förståelse för detta beslut och vårt mål är att åter starta upp linjerna på nytt så fort vi får möjligheten. Vi kommer fortsätta trafikera Bromma och Göteborg från Visby samt Halmstad, Ängelholm och Malmö från Bromma, dock med en något reducerad tidtabell, säger Emelie Ahlin.

Air Leap fortsätter trafikera linjerna:
Bromma - Visby, Halmstad, Ängelholm och Malmö
Visby - Göteborg
Arlanda - Mariehamn - Åbo
Oslo - Røros, Ørland

Din säkerhet är alltid vår högsta prioritet
Vi på Air Leap gör det yttersta för att säkerställa säkra och trygga flygningar. För att minimera den potentiella spridningen av virus har vi infört restriktioner gällande Covid-19.

Tillsammans tar vi ansvar för att säkerställa en trygg och säker resa.

• Res bara om du är vid god hälsa.
  • Tvätta händerna ofta.
  • Checka in online.
  • Bär en skyddande ansiktsmask under hela resan - från det ögonblick du anländer till terminalen tills du går ut från flygplatsen på din slutdestination.
  • All servering ombord är tillfälligt stoppad för att minska smittspridning.
  • Alla våra flygplan städas och rengörs med ett medel som inte bara ger en omedelbar desinficerande verkan utan också ett preventivt skydd - allt i enlighet med Europeiska unionens byrå för luftfartssäkerhet EASA:s regelverk.
  • Luften ombord byts kontinuerligt ut.
  • Vår personal bär skyddande ansiktsmasker ombord.

Läs mer om våra åtgärder ombord för att minska risken av smittspridning på www.airleap.se

• sverige
  • ängelholm