Air Leap får fortsatt förtroende av Ålands Landskapsregering på sträckan Mariehamn-Arlanda

Uppdraget sträcker sig från den 1 mars 2020 till den 29 februari 2024. Trafiken kommer att bestå av två rundturer måndag till fredag och en rundtur på söndagar. Tidtabellen är anpassad för att passa både resande till och från Stockholm men också för den som reser vidare från Arlanda. Nyhet, ny flygplanstyp på sträckan Mariehamn - Arlanda. Linjen kommer att trafikeras av en ATR 72-500 som tar 72 passagerare.

-Vi är oerhört glada och stolta över att ha fått Ålands Landskapsregerings förtroende på nytt. Mariehamn är en viktig linje i vårt nätverk, likväl som vi ser att linjen är oerhört viktig för destinationen Åland och Mariehamn. En nyhet för denna upphandling är att trafiken kommer att bedrivas med en större flygplanstyp, sträckan kommer därför att trafikeras av en ATR 72 -500 som tar 72 passagerare. Vi ser ett stort behov av resande under hela året, inte minst från turister och semesterfirare under sommaren, som naturligtvis är oerhört viktiga för turistnäringen på Åland och som nu har möjlighet att utvecklas ännu mer tack vara större flygkapacitet, säger Magnus Ivarsson, VD Air Leap.

Som ett resultat av det förnyade förtroendet kommer vi också att fortsätta att trafikera Mariehamn – Åbo med en rundtur per dag. Tidtabellerna för linjerna kommer att vara oförändrade.

För mer information kontakta:

Magnus Ivarsson, VD: magnus@airleap.se

Emelie Ahlin, Marknadschef: emelie@airleap.se