Air Leap har tillsammans med SAS ingått ett intentionsavtal om interline-samarbete i Sverige, Norge och Finland som förväntas lanseras under första kvartalet 2022.

Air Leap ingår intentionsavtal med SAS om interline-samarbete

Avtalet innebär att passagerare kan beställa biljetter med genomgående bagage till slutdestinationen. I korthet innebär samarbetet att SAS kan sälja biljetter på Air Leaps linjenät. Det betyder att våra kunder får en enklare och smidigare resa.

- Vi är glada att kunna ingå detta intentionsavtal med SAS, som är den ledande aktören på den skandinaviska marknaden. Detta är en produkt våra kunder har efterfrågat en längre tid, då vi har många som reser vidare till en annan slutdestination. Med avtalet kommer vi också kunna erbjuda SAS-resenärer möjlighet att flyga till destinationer i Sverige, Norge och Finland där SAS inte flyger i dag, säger Johan Giæver Marvik, kommersiell chef för Air Leap.

Air Leap är ett ungt svenskt regionalt flygbolag med destinationer i Sverige, Norge och Finland. Vår verksamhet är en mix av upphandlad och kommersiell trafik både för privat och affärsresenärer men även för samhällsbärande funktioner. Vår flexibilitet och snabbhet gör att vi kan ta oss an linjer där vi ser att det finns en möjlighet att erbjuda marknaden ännu fler möjligheter. Vi är lika mycket landsbygd som storstad, lika mycket inland som kust. Bra kommunikationer skapar fotfäste för fler och bättre affärer och ger människor möjlighet att se och uppleva fantastiska platser.

Presskontakt VD 0706-255908