Air Leap tvingas pausa flyglinjen Karlstad-Arlanda

På grund utav effekten av COVID-19 och de globala reseåtgärder som vidtagits för att begränsa spridningen av coronaviruset, har efterfrågan på flygresor dramatiskt minskat och detta tvingar Air Leap att göra en paus på flyglinjen Karlstad – Arlanda med start imorgon tisdag den 17 mars.

Den senaste  veckorna har Air Leap sett en kraftigt minskad efterfrågan på flygresor mellan Karlstad och Arlanda. Air Leap kommer därför att tvingas göra en paus på flyglinjen från den 17 mars t.o.m. 10 maj på grund utav den minskade efterfrågan på flygresor.

–Det här är en allvarlig period för flygbranschen vilket har drabbat oss hårt på Air Leap. Vi uppmanar myndigheter att omedelbart vidta åtgärder för att minska den ekonomiska belastningen för flygbolagen samt för att skydda viktig infrastruktur och arbetstillfällen, säger Air Leaps VD Jon Melkersson.

–Det är så klart otroligt tråkigt för Karlstadsregionen att det minskade resandet får sådan konsekvens, men vi har förståelse för att Air Leap måste vidta dessa åtgärder. Vår förhoppning är detta lägger sig inom en snar framtid och att vi kan återgå till normal trafik till Arlanda igen, säger Hans Wennerholm, VD Karlstad Airport.

Resenärer som är inbokade efter den 17 mars kommer att kontaktas av Air Leaps Support för ombokning. Biljetter som inte kommer att kunna utnyttjas kommer att återbetalas.

Vid frågor, kontakta:

Jon Melkersson, VD Air Leap, tel. 08-501 200 02, email jon@airleap.se