​Air Leaps första ATR 72 har landat

Vid lunch den 21/7 landade Air Leaps första ATR 72-500, SE-MDA, på Arlanda efter en kortare flygning från Köpenhamn. Ombord fanns Air Leaps Flygchef David Sundberg som varit och hämtat flygplanet. Vid ankomst möttes de upp av VD Jon Melkersson tillsammans med flertalet medarbetare som ville träffa den nya familjemedlemmen.

- Det känns väldigt skönt att äntligen få hämta hem vårt nya flygplan efter många månader av hårt arbete. Det ska bli roligt att få börja flyga med vår ATR 72 och att snart få välkomna fler till flottan, säger David Sundberg, Flygchef Air Leap.

- Denna dag är en milstolpe för Air Leap i byggandet av Det Nya Inrikesflyget. Jag vill passa på att tacka alla våra dedikerade medarbetare som under lång tid lagt ner otroligt mycket kraft och energi på att få allt på plats inför trafikstarten den 2 augusti. Nu går startskottet för en ny epok i Air Leap med en miljövänlig ATR-flotta, säger Jon Melkersson, VD Air Leap.

Flygplanet kommer flyga sin första officiella flygning den 2 augusti från Visby till Göteborg för att sedan utgå från Visby som bas. Flygplanet kommer flyga till Arlanda, Bromma och Göteborg, men kommer även kunna ses på Halmstad och Ronneby.

- Detta är en fantastisk dag! Vi längtar med spänning till den 2 augusti, då kommer vi att kunna erbjuda alla våra Gotländska resenärer en större och miljövänligare flygplanstyp. Detta kommer vi också att fira med fler förmånliga priser nu när vi ökar kapaciteten med över 100% till och från Visby, säger Emelie Ahlin, Marknadschef Air Leap.

• göteborg
  • sverige
  • flyg
  • gotland
  • inrikesflyg
  • arlanda flygplats

• Gotland

Air Leap är ett ungt svenskt regionalt flygbolag med destinationer i Sverige, Norge och Finland. Vår verksamhet är en mix av upphandlad och kommersiell trafik både för privat och affärsresenärer men även för samhällsbärande funktioner. Vår flexibilitet och snabbhet gör att vi kan ta oss an linjer där vi ser att det finns en möjlighet att erbjuda marknaden ännu fler möjligheter. Vi är lika mycket landsbygd som storstad, lika mycket inland som kust. Bra kommunikationer skapar fotfäste för fler och bättre affärer och ger människor möjlighet att se och uppleva fantastiska platser.