Nu kommer nätverksspel och avancerade on demand-funktioner på flygresan

I vår sätts en ny standard på flygresan för multimedia och underhållning ombord. Air Mauritius introducerar nätverksspel och största utbudet av on demand-film och -musik till varje flygstol i flottan. Utvecklingen tar ett nytt steg i vår när Air Mauritius renoverar sin flygflotta. Från juli 2008 kommer varje plan och säte att utrustas med ett multimediasystem som sätter en ny standard på flygresan för underhållningen ombord. - För såväl barn som vuxna är underhållningen ombord naturligtvis viktig, inte minst när det gäller långflygningar. Målsättningen med vår satsning är att även flygresan ska betraktas som en del av semesterupplevelsen, säger Tord Magnuson, representant för Air Mauritius. Cirka 50 filmer, 60 musikalbum och 20 spel kommer att finnas tillgängligt i det nya systemet. Ett flertal av spelen kommer att vara ha multiplayerfunktion, där man ska kunna utmana sina medresenärer. I takt med att svenskar reser allt oftare och allt längre, så ställs högre krav på komforten ombord. Sedan flera år har PTVs, personliga bildskärmar till varje säte, varit vanligt hos många flygbolag. Skärmarna har haft vissa begränsade funktioner men skillnaden har varit stor jämfört med standarden hos ett tv-spel eller en pc. Några bolag har på senare år installerat så kallade AVOD-system, Audio Video on Demand, som kan erbjuda filmer och musik ”on demand”. Uppgraderingen innebär även andra tekniska världsnyheter. Ventilationssystemet i flygplanen kommer att ge en luftfuktighet på 25 procent, till skillnad från 5 procent som är standard idag. Förutom ett behagligare klimat i kabinen innebär det även att huden inte blir lika torr och att solbrännan håller i sig längre. För mer information, vänligen kontakta Tord Magnuson, representant Air Mauritius Sverige, 08-723 06 95, tord.magnuson@airmauritius.se

Tord Magnusson

Presskontakt Manager Sweden at Air Mauritius 08 723 0695